Από την Έλγκα Νταϊφά,

Έχετε ποτέ αναρωτηθεί πως ξεκινά η έμπνευση για το φόρεμα που φορά η πρωταγωνίστρια της αγαπημένης σας ταινίας; Η σχεδιάστρια των κοστουμιών της ταινίας La La Land με τον Ryan Gosling και την Emma Stone, Mary Zophres, διεκδικεί ένα Όσκαρ για την υπέροχη δουλειά της –και μέχρι τότε μας δείχνει τα σχέδια από τα οποία γεννήθηκαν τα κοστούμια και μας μιλά για τις πηγές της έμπνευσής της.

Ποια ήταν η έμπνευσή σου για να σχεδιάσεις τα κοστούμια του LaLa Land;

Διάβασα το σενάριο πολύ προσεκτικά, στην κάθε του λεπτομέρεια. Ήταν καλογραμμένο, απέπνεε ένα ρομαντισμό, μια νοσταλγία. Ήταν ξεκάθαρο ποιο ύφος κοστουμιών «ζητούσε» το έργο. Ταυτόχρονα πολύ βοηθητικές στη δουλειά μου ήταν οι οδηγίες του σκηνοθέτη. Ο Damien Chazelle μου εξήγησε ότι ήθελε τα ρούχα να έχουν χαρακτηριστικά «παλιού Χόλυγουντ» καθώς και της χρυσής εποχής του μιούζικαλ. Έχοντας λοιπόν όλα αυτά σαν πυξίδα, άντλησα την έμπνευσή μου από τα κοστούμια κλασικών ταινιών, σαν αυτά που βλέπουμε σε έργα όπως Οι Ομπρέλες του Χερβούργου, Τραγουδώντας στη Βροχή, Οι Δεσποινίδες του Ροσφόρ κ.ά.

Από ποιες κινηματογραφικές ηρωίδες δανείστηκες στοιχεία για τα ρούχα της Emma Stone;

Από την αρχή θέλαμε να δημιουργήσουμε ένα «χρωματιστό» φιλμ και για αυτό υιοθετήσαμε έντονα, χτυπητά χρώματα. Η Emma στην ταινία φοράει 47 κοστούμια. Το πράσινο, σχεδόν σμαραγδί, φουστάνι της έχει αναφορές από τα κοστούμια της Judy Garland στο φιλμ Ένα Αστέρι Γεννιέται, ενώ το κίτρινο – λεμονί αέρινο φουστάνι της παραπέμπει σε σταρ της δεκαετίας του 1920. Όσο για το μαύρο κάπρι παντελόνι τηςEmma, είναι «δανεισμένο» από το στιλ του παντελονιού της AudreyHepburn στην ταινία Έξυπνο Μουτράκι. Η χρωματική μας παλέτα έχει μεγάλη γκάμα και αλλάζει ανάλογα με την εξέλιξη της πλοκής και την «ψυχολογία» των ηρώων. Π.χ., όταν σύμφωνα με το σενάριο οι ήρωες περνούν μια απόμακρη φάση στη σχέση τους, τότε τα χρώματα στα κοστούμια τους γίνονται πιο μουντά, για να είναι ταιριαστά με την ιστορία.

Στη δημιουργία των κοστουμιών έπαιξε ρόλο το ενδυματολογικό ύφος που η Emma Stone υιοθετεί στη ζωή της, εκτός κινηματογραφικών πλατό;

Εκείνη μπορεί να γνωρίζει τι της αρέσει και τι τη βολεύει, αλλά δουλειά μου είναι να ξέρω ποιο είναι το κοστούμι που «γράφει» στην κάμερα. Το σημαντικό στην περίπτωση της Emma είναι ότι έχουμε συνεργαστεί ξανά στο Gangster Squad και έτσι και οι δυο μας συμφωνούμε σε αυτά που της ταιριάζουν. Φυσικά βοηθάει και ο πολύ καλός της σωματότυπος. Έχει ντελικάτο λαιμό, όμορφες γραμμές!

jophers-people-192-1

Ποιες ήταν οι μεγαλύτερες προκλήσεις που είχες να αντιμετωπίσεις στα κοστούμια του La La Land;

Δύο ήταν οι ανυπέρβλητες δυσκολίες: αρχικά ο προϋπολογισμός, καθώς είχαμε πολύ λίγα χρήματα στη διάθεση μας. Το δεύτερο ήταν ο χρόνος, ελάχιστος χρόνος. Σε επτά εβδομάδες έπρεπε να γίνουν όλα τέλεια! Όταν πρέπει να τα κάνεις όλα γρήγορα, συνήθως χάνεις τον έλεγχο του budget και για να μη συμβεί αυτό, πρέπει να προγραμματίζεις με προτεραιότητες. Τα λεφτά της ταινίας πήγαν στα κοστούμια της Emma Stone και του Ryan Gosling και έτσι αναγκαστήκαμε να κάνουμε οικονομίες από αλλού, π.χ., στα ρούχα των χορευτών. To La La Land ήταν ένας πραγματικός αγώνας δρόμου. Είναι ένα μικρό θαύμα που τα καταφέραμε.

Δείτε τα σχέδια από τα κοστούμια του La la land

jophers-people-192-7 jophers-people-192-6 jophers-people-192-5 jophers-people-192-4 jophers-people-192-3

photo credits: Sakis Lalas

Διαβάστε όλη τη συνέντευξη στο People, που κυκλοφορεί αυτή την Κυριακή, μαζί με το Πρώτο Θέμα.