Η άμεση έκθεση στη δημοσιότητα δεν είναι κάτι εύκολα διαχειρίσιμο, αν είσαι πρωτάρης σε αυτή. Γι΄αυτό κάποιες φορές είναι έξυπνη επιλογή να κρυφτείς πίσω από μια αμφίεση και να συστηθείς στο κοινό ως κάτι άλλο απ΄αυτό που είσαι με σκοπό να προστατέψεις την ιδιωτική σου ζωή. Ούτε κι αυτό είναι εύκολο κι εφικτό. Κάποια στιγμή αποκαλύπτεσαι.

Μπορεί βέβαια να μην ισχύει καθόλου αυτό το τόσο βαθυστόχαστο και απλώς να χρησιμοποιήθηκαν περσόνες για να ειπωθούν με μεγαλύτερη ευκολία πράγματα που δεν θα έλεγαν οι ίδιοι. Ή δεν θα είχαν το θάρρος. Ή δεν θα τους συγχωρούνταν, όπως συγχωρούνται στις περσόνες τους.

Ματίνα Νικολάου – Βάνια

Τη Ματίνα Νικολάου τη μάθαμε για τα καλά πολύ μετά τη Βάνια. Η Βάνια προηγήθηκε και είναι αυτή που έφερε στην ηθοποιό την αναγνωρισιμότητα και την ανάγκη του κόσμου να μάθει ποια είναι στ΄αλήθεια. Κι επειδή ουδέν κρυπτόν υπό τον τηλεοπτικόν ήλιον, μέσα σε λίγους μήνες είχε αποκτήσει υπόσταση στο ευρύ κοινό και ως Ματίνα Νικολάου. Σε μια μερίδα του κοινού πάντως ήταν γνωστή με το κανονικό της ονοματεπώνυμο από την πορεία της ως ηθοποιός στο θέατρο.

Τόνι Σφήνος – Θάνος Κιούσης

Ο Θάνος Κιούσης βρισκόταν στο Covent Garden στο Λονδίνο όταν είδε τα υπαίθρια acts ανθρώπων που μιμούνταν και είχαν διάφορα προσωπεία, διάφορες περσόνες. Πήρε λοιπόν έμπνευση από κει, ακολούθησε μια πορεία θεατρικής πρόζας και θεατρικού «circus» και ο δρόμος τον έβγαλε κάπου το 2010 στην περσόνα του Τόνι Σφήνου που έχει τσικάκια και σκορπάει την ηδονή.

Κατάφερε σχεδόν ένα χρόνο να κρατήσει το πραγματικό του όνομα στην αφάνεια, όταν έδωσε μια συνέντευξη όπου εξηγούσε πως φτιάχτηκε ο Τόνι Σφήνος.

«Τι μου προσβάλλει πολύ την αισθητική;  Η μόδα. Δεν την μπορώ.  Με εκνευρίζει επίσης που εδώ ο κόσμος χάνεται και εμείς τρέχουμε για την γιουροβίζιον, τα βραβεία, τα καλλιστεία, τα έτσι, τα γιουβέτσι, τα γκλάμουρουζ, τα ποιος φίλησε ποιόν και ποιος έκλασε και δώστου λεφτά. Η οδική συμπεριφορά των Αθηναίων είναι απαίσια. Η συμπεριφορά των δημοτών περί καθαριότητας και ανακύκλωσης είναι απαράδεκτη. Η Αθήνα ακούει και αυτή στο «ωχουυυύ αδερφάκι μου…» και στο «έλα μωρέ….» Αυτό με εκνευρίζει, το επίπεδό μας!

Όλοι είναι αγανακτισμένοι αυτή την εποχή. Ακόμη και η αστυνομία είναι αγανακτισμένη που πρέπει αγανακτισμένη να αντιμετωπίσει τους αγανακτισμένους. Η οικονομική κρίση είναι το αποτέλεσμα μιας κακοδιαχείρισης πολλών χρόνων και εμείς σήμερα καλούμαστε να παίξουμε σε αυτό το έργο».

Λίλα True Story – Λίλα Σταμπούλογλου

Η Λίλα Σταμπούλογλου είναι γνωστή stand up κωμικός και ηθοποιός και το έκανε πολύ πριν εμφανιστεί η Βάνια. Στην πρώτη χρονιά της Τατιάνας Στεφανίδου στο Epsilon, εμφανίστηκε μια περσόνα-καρικατούρα που σατίριζε γεγονότα της επικαιρότητας. Κάποιες φορές καταπιάστηκε με θέματα που προκάλεσαν αντιδράσεις, αλλά τις περισσότερες φορές ήταν μια ευχάριστη νότα στην κοινωνική προσέγγιση που έχει η Τατιάνα Στεφανίδου. Πέρσι απουσίαζε από την εκπομπή, φέτος επανήλθε.

Μπονάτσα – Ισαβέλλα Βλασιάδου

Αν δε μας απατά η μνήμη μας, είναι πιο παλιά απ΄όλους στο τηλεοπτικό πεδίο. Ήταν στην εκπομπή Άλλα Κόλπα που παρουσίαζε στο Mega ο Βλάσης Μπονάτσος το 1994 όταν είδαμε το κορίτσι από τους Αυθαίρετους να γίνεται η Μπονάτσα του Βλάση σε μια εκπομπή με φάρσες σε διάσημα πρόσωπα.

Ταμτάκος – Μιχάλης Μόσιος

Ο Ταμτάκος ξεκίνησε ως ένας ρόλος σε μια ταινία βιντεοκασέτας και ήταν τόσο κομμάτι του Μιχάλη Μόσιου, ώστε εξελίχθηκε σε μια αυτόνομη περσόνα που πάνω της αναδεικνύονταν φιγούρες της τότε Ελλάδας. Πλέον, δεν πρέπει να υπάρχει κανείς που να θυμάται τον Μόσιο να παίζει κάτι άλλο πέραν του Ταμτάκου.

Ο Παραμυθάς παππούς του Νίκου Πιλάβιου

Είναι ο πρώτος παραμυθάς της μεταπολίτευσης στην Ελλάδα. Αυτή η τόσο προσηνής και γαλήνια φιγούρα έγινε ο παππούς όλων μας. Πώς λέει η ατάκα της μόδας σήμερα «ο μπαμπάς σας»; Ε, ο Νίκος Πιλάβιος ήταν «ο παππούς μας». Βέβαια, στους τίτλους αρχής της εκπομπής το όνομά του αναφερόταν, αλλά άπαξ και έβαζε τα γυαλιά και την άσπρη περούκα, ήταν μόνον ο ιπτάμενος παραμυθάς.

Η ειδική περίπτωση της γιαγιάς του Ουγγαρέζου

Εδώ δεν έχουμε κάποιον που δεν ήταν γνωστός και χρησιμοποίησε ως όχημα το προσωπείο ώστε να αποκτήσει φήμη. Απλώς, δεν μας έβγαιναν τα κουκιά στο θέμα. Όχι, αστειευόμαστε. Απλώς και ο Ουγγαρέζος πήγε να δημιουργήσει μια ωραία περσόνα με τη στήλη της γιαγιάς πέρσι. Φέτος δεν τη συνεχίζει προς το παρόν.

Η διεθνής περίπτωση της Sia

Ναι, η Sia δεν είναι Ελληνίδα, αλλά άμα το ψάξουμε, όλο και κάπου θα έχει ρίζες στα ελληνικά εδάφη. Πώς κάποτε είχε εμφανιστεί ο Αρτσούμπι στον Ολυμπιακό και υποστήριζε ότι είναι Έλληνας από τη Χίο; Έτσι και η Sia. Η συγκεκριμένη βέβαια είναι ακόμα πιο ειδική γιατί δεν έχει αποκαλύψει ποτέ το πρόσωπό της. Κρύβεται πίσω από την ασπρόμαυρη περούκα της και είχε για καιρό κόσμο στα social media να προσπαθεί να βρει ποια κρύβεται από πίσω.

Βέβαια, σε ένα από τα πρώτα της τραγούδια, πίσω στο 2009, είχε αποκαλυφθεί. Απλώς επειδή δεν φαινόταν να τραγουδάει, κανείς δεν έκανε τη σύνδεση ότι αυτή είναι η Sia. Κάποια στιγμή έγινε η σύνδεση και η Αυστραλίδα δεν χρειαζόταν να κρυφτεί. Συνεχίζει παρόλα αυτά με την ίδια καλλιτεχνική μορφή.