Αισίως, έχουμε μπει στο «δεύτερο μισό της σεζόν», όπως χαρακτηριστικά αποκαλούν αυτή την περίοδο τα στελέχη των τηλεοπτικών σταθμών. Ένα κρίσιμο σημείο της σεζόν, διότι όλα τα προγράμματα που ξεκίνησαν να προβάλλονται στην αρχή της έχουν ήδη δοκιμαστεί και παράλληλα δείξει τη δυναμική τους στους πίνακες τηλεθέασης. «Πάντα αυτή την περίοδο επικρατεί αναβρασμός πίσω από τις πόρτες των meeting rooms των τηλεοπτικών σταθμών, καθώς οι διευθυντές προγράμματος βάζουν κάτω τα νούμερα, βλέπουν τα ποσοστά τηλεθέασης και κρίνουν το μέλλον των τηλεοπτικών projects. Δεν είναι εύκολη υπόθεση, ειδικά όταν πρέπει να ανακοινώσεις το πρόωρο φινάλε μιας εκπομπής. Επίσης, από το Φεβρουάριο και μετά δεν κρίνονται μόνο οι εκπομπές, αλλά και οι επιλογές που έχουν κάνει γι’ αυτές τις εκπομπές άνθρωποι που βρίσκονται σε επιτελικές θέσεις. Ένας τηλεοπτικός σταθμός, πέρα από την ψυχαγωγία και την ενημέρωση που παρέχει στους τηλεθεατές, δεν παύει να είναι μια επιχείρηση, που λειτουργεί με αριθμούς και νούμερα. Αν τα νούμερα δεν βγαίνουν, παίρνονται δραστικές αποφάσεις» εξομολογείται στο People έμπειρο στέλεχος τηλεοπτικού σταθμού. Σε αυτό, λοιπόν, το κρίσιμο σημείο της σεζόν, κάποιοι τηλεοπτικοί σταθμοί έχουν ήδη μπει με τα δυνατά τους όπλα στην αρένα της τηλεθέασης, ενώ κάποιοι άλλοι ετοιμάζονται προκειμένου να βγουν νικητές. Η μάχη είναι δύσκολη. Κανείς, όμως, δεν είναι διατεθειμένος να εγκαταλείψει. Ο ανταγωνισμός είναι σκληρός. Αλλά ακόμα πιο σκληρός και αμείλικτος είναι ο τελικός αποδέκτης, που δεν είναι άλλος από τον τηλεθεατή. Ποια, όμως, είναι τα προγράμματα με τα οποία οι ιδιωτικοί σταθμοί στοχεύουν να μπουν στην κορυφή του πίνακα τηλεθέασης;

ΣΚΑΪ

Η επιστροφή των Ράδιο Αρβύλα και τα πρώτα χαμόγελα

Βρισκόμαστε στο πρώτο δεκαήμερο του Φεβρουαρίου και oσταθμός του Φαλήρου έχει κάνει ήδη τέσσερις πρεμιέρες. ToSurvivor Ελλάδα-Τουρκία, που μεταδίδεται πέντε φορές την εβδομάδα, το Survivor Πανόραμα, με την Μπάγια Αντωνοπούλου (καθημερινά το απόγευμα), και οι εβδομαδιαίες εκπομπές Ράδιο Αρβύλα και το Βινύλιο. Από τις τέσσερις πρεμιέρες, άκρως εντυπωσιακή σε ποσοστά τηλεθέασης ήταν εκείνη του Αντώνη Κανάκη και της παρέας του. Φάνηκε ξεκάθαρα πως η σάτιρα τουΡάδιο Αρβύλα είχε λείψει στους τηλεθεατές. Περισσότερο από όλα, όμως, είχε λείψει η ελευθερία στη σάτιρα, κάτι που χαρακτηρίζει όλα αυτά τα χρόνια τον Αντώνη Κανάκη, ο οποίος δεν δίστασε να τρολάρει χωρίς έλεος τα προγράμματα του ΣΚΑΪ. Η σάτιρα του Ράδιο Αρβύλα δεν είχε μόνο την αποδοχή των τηλεθεατών, αλλά και των social media, μια και η εκπομπή απέσπασε αμέτρητα θετικά σχόλια από τους χρήστες του Twitter. Όσον αφορά τον τρίτο κύκλο του Survivor και το concept«Ελλάδα VS Τουρκία», φαίνεται πως δεν είχε την ίδια απήχηση με τους προηγούμενους δύο κύκλους του reality επιβίωσης. Το ίδιο συμβαίνει με την Μπάγια Αντωνοπούλου και το SurvivorΠανόραμα, καθώς η τηλεθέαση της πρώτης εβδομάδας κινήθηκε σε ιδιαίτερα χαμηλά ποσοστά. Βέβαια, είναι ακόμα νωρίς να βγάλουμε συμπεράσματα. Από την άλλη, στο Power of Love οι ίντριγκες, οι έρωτες και οι καβγάδες φαίνεται να προσελκύουν το ενδιαφέρον του τηλεοπτικού κοινού, που παρακολουθεί το δεύτερο κύκλο του συγκεκριμένου reality με ζήλο. Στον τομέα της ενημέρωσης, οι Αταίριαστοι ταιριάζουν με την αισθητική των τηλεθεατών, όπως και η πρωινή εκπομπή Σήμερα, η οποία αντιπροσωπεύει επάξια τον τίτλο της, συμβαδίζοντας με τις ανάγκες της εποχής.

ΑΝΤ1

Blonde Power!

Έπειτα από ένα αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα που ο ΑΝΤ1 έπαιζε ανάμεσα στη δεύτερη και τρίτη θέση στους μέσους όρους τηλεθέασης των καναλιών, το δεύτερο μισό της σεζόν βρίσκει το σταθμό σε μια ύφεση, καθώς τα περισσότερα από τα προγράμματά του έχουν μια ανοδική πορεία. Ο Γιώργος Παπαδάκης και το Καλημέρα Ελλάδα εδώ και πολλά χρόνια κερδίζουν το στοίχημα στην πρωινή ενημέρωση, ενώ η Φαίη Σκορδά, με το χαμόγελο, την τσαχπινιά και τη δεμένη ομάδα, είναι δυνατή απέναντι στον ανταγωνισμό. Τα πρόγραμμα στο οποίο επένδυσε ο σταθμός το δεύτερο μισό της σεζόν ήταν το Your Face Sounds Familiar. Το σόου μεταμφιέσεων που αγαπήθηκε από την πρώτη κιόλας σεζόν χαίρει της εκτίμησης και της προσοχής του τηλεοπτικού κοινού, κάτι που εξαργυρώνεται στο τέλος της ημέρας με τα ποσοστά τηλεθέασης. Η δε Μαρία Μπεκατώρου έχει δύο λόγους να χαμογελά, μια και, εκτός από τοYFSF, πηγαίνει περίφημα και το καθημερινό τηλεπαιχνίδι StillStanding – σε αντίθεση με τους παίκτες που πέφτουν στην καταπακτή, τα νούμερά του ανεβαίνουν. Πέρα, όμως, από την ενημέρωση και την ψυχαγωγία, ο ΑΝΤ1 κερδίζει πόντους στη μυθοπλασία, καθώς το σίριαλ Η Επιστροφή, που προβάλλεται καθημερινά στις 20.45, βγαίνει πρώτο στην προτίμηση του κοινού, ανεβάζοντας έτσι το μέσο όρο του σταθμού. Το ίδιο ισχύει και για το καθημερινό σίριαλ Γυναίκα Χωρίς Όνομα, στο οποίο πρωταγωνιστεί η Μαριάννα Τουμασάτου.

Alpha

Σταθερή αξία, η μυθοπλασία

Από το πρωί ο Alpha μπαίνει δυναμικά στον ανταγωνισμό με το Happy Day και τη Σταματίνα Τσιμτσιλή, που για έκτη συνεχόμενη χρονιά καλημερίζει τους τηλεθεατές. Χωρίς τυμπανοκρουσίες, ίντριγκες και υπερβολές, η ομάδα του Happy Day κατάφερε να γίνει καθημερινή πρωινή συνήθεια και να κοιτάει στα ίσια τα ομοειδή προϊόντα στους υπόλοιπους τηλεοπτικούς σταθμούς. Φέτος, η Ελένη Μενεγάκη κερδίζει το στοίχημα της τηλεθέασης και παίρνει την ρεβάνς από όλους όσοι βιάστηκαν να βγάλουν συμπεράσματα σχετικά με τις επιδόσεις της εκπομπής τα δυο τελευταία χρόνια. Η Ελένη απέδειξε πως η μετοχή της στο χώρο της τηλεόρασης είναι σταθερή και μάλιστα με μεγάλη αξία. Το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του σταθμού είναι τις περισσότερες φορές πρώτο στην ώρα του και παρότι δεν παίζει με τα υπόλοιπα δελτία του ανταγωνισμού, έχει αγαπηθεί από τους τηλεθεατές που το επιλέγουν για την ενημέρωσή τους.  Στην prime time ζώνη του σταθμού κυριαρχούν για ακόμα μια χρονιά τα ελληνικά σίριαλ που είναι ιδιαίτερα δημοφιλή στο τηλεοπτικό κοινό. Τατουάζ, Έλα στην θέση μου και Μην αρχίζεις την μουρμούρα, σημειώνουν υψηλά ποσοστά τηλεθέασης, υπενθυμίζοντας σε όλους μας την σημασία της μυθοπλασίας στην ψυχαγωγία του τηλεθεατή. Ακόμα μια ευχάριστη έκπληξη στον Alpha, είναι η ενεργοποίηση της late night ζώνης του σταθμού, με την Ελεονώρα Μελέτη να κάνει δυνατές συνεντεύξεις και να σημειώνει υψηλά ποσοστά τηλεθέασης.

Open TV
Η χρονιά του Μουτσινά

To Open είναι ένα νέο και πολλά υποσχόμενο κανάλι που μπήκε στην αρένα της τηλεθέασης και του ανταγωνισμού σχετικά πρόσφατα. Έχουν περάσει τρεισήμισι μήνες από την πρεμιέρα του σταθμού, που έχει επενδύσει σε ενημέρωση, ψυχαγωγία, μυθοπλασία και σε talent shows. Το καθημερινό ραβασάκι της AGB, δείχνει ξεκάθαρα πως ο Νίκος Μουτσινάς σαρώνει στην ζώνη του, καθώς η εκπομπή «Για την παρέα» σημειώνει ιδιαίτερα υψηλά ποσοστά τηλεθέασης σε σχέση με τον μέσο όρο του καναλιού. Στον τομέα της ενημέρωσης, η πολύ πρωινή εκπομπή Ώρα Ελλάδος 5:30 με τους Αμαλία Κάτζου και Βαγγέλη Γιακουμή κρατάει καθημερινά παρέα στους τηλεθεατές, οι οποίοι δείχνουν να έχουν αγαπήσει  τόσο την ώρα προβολής, όσο και το περιεχόμενο της εκπομπής. Τα σαββατοκύριακα η Φαίη Μαυραγάνη με την ενημερωτική εκπομπή «Τώρα ότι συμβαίνει», εξακολουθεί να βρίσκεται ψηλά στους πίνακες τηλεθέασης. Τα στελέχη του Open, όμως, σκοπεύουν να μπουν ακόμα πιο δυναμικά στον ανταγωνισμό, καθώς ο μήνας Μάρτιος θα είναι γεμάτος με πρεμιέρες τόσο στην ενημέρωση, όσο και στην ψυχαγωγία. Την στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές, ετοιμάζεται το πλατό που θα φιλοξενήσει το βραδινό πολιτικό talkshow που θα παρουσιάζει σε εβδομαδιαία βάση η Έλλη Στάη. Το μόνο που μένει είναι να βρεθεί ο τίτλος της εκπομπής, καθώς η παρουσιάστρια και δημοσιογράφος δεν επιθυμεί κάποιο από τα ονόματα των εκπομπών που παρουσίαζε στο παρελθόν. Την πρώτη Τρίτη του Μαρτίου αναμένεται να κάνει πρεμιέρα και ο Λάκης Λαζόπουλος με το «Αλ τσαντίρι νιούζ», ενώ τον πρώτο μήνα της άνοιξης θα βγει από τον αέρα του Open το μουσικό talent show Xfactor, το κυριακάτικο show του Νίκου Κοκλώνη με τίτλο «It’s showtime», αλλά και η εκπομπή της Δέσποινας Βανδή και του σεφ Βαγγέλη Δρίσκα «My Greece», που θα συνδυάζει την μαγειρική με ταξίδια ανά την Ελλάδα. Ο Μάρτιος θα είναι γεμάτος με πρεμιέρες στο Open και εκπομπές που στοχεύουν στην κορυφή της τηλεθέασης.

Star Channel
Reality rules!

Η φετινή τηλεοπτική σεζόν για το Star είναι μια σεζόν που κυριαρχούν στην τηλεθέαση τα reality. Είτε αυτά είναι μόδας, όπως το Greece’ s next top model και το Shopping Star, είτε μαγειρικής, όπως το Master Chef, το Star κατάφερε να κερδίσει το στοίχημα και να καταλάβει ένα σημαντικό κομμάτι από την πίτα της τηλεθέασης. Πέρα από τα reality μόδας, το Master Chefπαρουσιάζει ενδιαφέρον, καθώς αρκετοί από τους φετινούς συμμετέχοντες, εκτός από μαγειρικές ικανότητες, έχουν εξίσου αρκετά ενδιαφέρουσες ιστορίες ζωής. Η ενίσχυση του realityστοιχείου στο Master Chef, του έχει δώσει επιπλέον πόντους, με αποτέλεσμα να είναι από τα πιο σημαντικά project του σταθμού, αλλά και ένα πρόγραμμα που είναι πρώτο σε αναπαραγωγές σταsites στο διαδίκτυο.  Όσον αφορά τη πρωινή ζώνη του σταθμού, ο Κρατερός Κατσούλης και η Κατερίνα Καραβάτου, κατάφεραν κάτι σχεδόν ακατόρθωτο: Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά παρουσιάζουν μια πρωινή εκπομπή (σε μια ζώνη που ήταν ανενεργή για αρκετά χρόνια) και με ένα χαμηλό lead in (την πάσα δηλαδή που παίρνουν στις 9 το πρωί) σημειώνουν υψηλά ποσοστά τηλεθέασης. Η αλήθεια είναι πως η εκπομπή «Στην φωλιά των Κου Κου», ενώ έχει τις ενότητες που υπάρχουν σε όλα τα πρωινά (μαγειρική, ζώδια κλπ), κάνει την διαφορά με κάποιες ξεχωριστές ενότητες, που δίνουν έμφαση τόσο στο υποκριτικό ταλέντο του Κρατερού, όσο και στις αρετές της Κατερίνας και της υπόλοιπης ομάδας, αρετές που δεν εξαντλούνται μόνο στο κομμάτι της παρουσίασης.

Όλα τα νέα, πλούσιο ρεπορτάζ, καθημερινές στιγμές διασήμων και ξεχωριστές στιγμές καθημερινών ανθρώπων στο People, που κυκλοφορεί μαζί με το Έθνος της Κυριακής.