dimitris roussetos people 201 (2)

Από τον Μαρίνο Βυθούλκα,

O μαέστρος του Παντελή Παντελίδη περιγράφει στο People την πρώτη τους γνωριμία, τη συναρπαστική μουσική τους διαδρομή, την τελευταία νύχτα που τον είδε στο καμαρίνι, ενώ παίρνει θέση για τα τραγούδια που κυκλοφόρησαν μετά τον τραγικό χαμό του.

Ήταν 1998 όταν ο μουσικός και κιθαρίστας Ρουσσέτος Δημητρόγλου ίδρυσε τους 15 50, ένα συγκρότημα που έχει αφήσει το δικό του στίγμα στην ελληνική ροκ σκηνή της Ελλάδας, καθώς η συνεργασία τόσο με τον Βασίλη Παπακωνσταντίνου όσο και με τον Λάκη Παπαδόπουλο, τον Γιάννη Ζουγανέλη και τον Αντώνη Ρέμο προκάλεσε αίσθηση. Μέχρι και το 2010 ο Ρουσσέτος, εκτός από κιθαρίστας του γκρουπ, έκανε και τις ενορχηστρώσεις των τραγουδιών, ενώ το 2011 ήρθε για πρώτη φορά σε επαφή με τον Παντελή Παντελίδη. Η συνάντηση του ροκ κιθαρίστα με τον Παντελίδη αποδείχτηκε καταλυτική για την πορεία και τη μετέπειτα συνεργασία τους. «Πριν από τη γνωριμία μας, προηγήθηκε μια άτυπη πρόταση που μου έγινε από έναν ηχολήπτη, ο οποίος με πληροφόρησε πως η δισκογραφική εταιρεία Minos έψαχνε ένα ροκά ενορχηστρωτή που να γουστάρει το λαϊκό τραγούδι. Τους είχε εντυπωσιάσει μια ενορχήστρωση που είχα κάνει στο τραγούδι “Θεός αν είναι” με τους 15 50 και κάπως έτσι μου έγινε και η επίσημη πρόταση να συνεργαστώ με έναν ανερχόμενο τραγουδιστή, χωρίς να μου αποκαλύψουν αμέσως το όνομά του» περιγράφει στο People.

dimitris roussetos people 201 (3)

«Ήμασταν δεύτεροι στην αφίσα και πρώτοι στις κρατήσεις»

Το πρώτο ραντεβού δόθηκε στα γραφεία της δισκογραφικής εταιρείας Minos, όπου ο Παντελίδης έφτασε μαζί με τον επιχειρηματία Κώστα Μπερτάκη. «Η συνάντησή μου με τον Παντελή ήταν καρμική. Ο ίδιος μού είπε τότε πως τραγουδούσε αρκετά χρόνια στα μαγαζιά. Την περίοδο που τον γνώρισα, το όνομά του είχε γίνει viral, εξαιτίας των βίντεο που ανέβαζε στο YouTube. Όταν άκουσα τους στίχους του τραγουδιού “Συνοδεύομαι”, είπα από μέσα μου πως όταν αυτός βγει στην πίστα θα τους φάει όλους λάχανο. Αυτό που θυμάμαι χαρακτηριστικά ήταν η πρώτη μας χειραψία. Δεν με κοίταξε καν στα μάτια. Ήταν χαμηλών τόνων. Πολύ συνεσταλμένος, ακόμα και με όσους έρχονταν να τον γνωρίσουν στα καμαρίνια. Βέβαια, μόλις σε γνώριζε και σε εμπιστευόταν, το βλέμμα του ήταν τόσο καθαρό και διαπεραστικό που σε κέρδιζε αμέσως. Στην αρχή της συνεργασίας μας κάναμε πρόβες ακόμα και για το πώς θα κρατάει το μικρόφωνο. Ο Παντελής μπήκε απότομα στα βαθιά, αλλά κολύμπησε πολύ δυνατά, με θέληση και αποφασιστικότητα. Είχε άστρο». Στέκομαι σε μια τηλεοπτική συνέντευξη που έδωσε πριν από λίγους μήνες, στην οποία χαρακτήρισε τον Παντελή σαν «τσουνάμι», έναν καλλιτέχνη που σάρωνε στο πέρασμά του. «Όταν έβγαινε στη σκηνή, τα διέλυε όλα. Σκέψου πως την πρώτη χρονιά στο Teatro εμφανιζόταν πριν από την Πάολα, τον Βασίλη Καρρά και το μαγαζί παλλόταν. Αυτό δεν είχε ξαναγίνει ποτέ, κάτι που παραδέχονταν όλοι οι τραγουδιστές. Ήμασταν δεύτεροι στην αφίσα και πρώτοι στις κρατήσεις. Και ύστερα η μια επιτυχία έφερνε την άλλη. Μέσα σε τρία-τέσσερα χρόνια έγινε αυτό που λέμε καλλιτέχνης πρώτης κατηγορίας. Στην αρχή πολέμησαν τρομερά τον Παντελή, όπως κι εμένα, υπό την έννοια πως μου καταλόγιζαν πως είχα συνεργαστεί με τον Βασίλη Παπακωνσταντίνου και με είχαν ταυτίσει με άλλο είδος μουσικής» εξομολογείται.

dimitris roussetos people 201 (4)

«Αυτό που γίνεται με βρίσκει κάθετα αντίθετο»

Οι μελωδίες και οι ιστορίες των τραγουδιών του Παντελή έπιαναν με χειρουργική ακρίβεια το λαϊκό παλμό, κάτι που είχε ως αποτέλεσμα άντρες και γυναίκες να ταυτίζονται απόλυτα με τους πονεμένους ερωτικούς του στίχους. Η επαγγελματική σχέση του Ρουσσέτου με το «λαϊκό ήρωα της μουσικής», όπως τον χαρακτηρίζει, είχε μια χημεία μοναδική. «Ήμασταν σαν σύντροφοι στη δουλειά και συνέχεια μαζί. Ήμουν ο μαέστρος του από το τραγούδι “Δεν ταιριάζετε σου λέω” μέχρι και αυτά που βγήκαν τον τελευταίο χρόνο». Από τις 18 Φεβρουαρίου 2016 που ο Παντελίδης έφυγε από τη ζωή, κυκλοφόρησαν τρία νέα τραγούδια. Δεδομένου πως είναι ένας τρόπος να συνεχίσει να ζει μέσα από τους στίχους και τις μελωδίες που έγραψε και δεν πρόλαβε να εκδώσει, ρωτάω τον Ρουσσέτο πώς βλέπει αυτή τη μετά θάνατον μουσική συνέχεια. «Καταρχάς, θέλω να σου πω ότι το πρώτο τραγούδι που βγήκε μετά το θάνατο του Παντελή, με τίτλο “Θυμάμαι”, το είχα ακυρώσει εγώ το 2015 και στη θέση του βγάλαμε ένα άλλο. Του είχα πει χαρακτηριστικά “Παντελή, το ‘Θυμάμαι’ είναι σουξέ. Εμείς έχουμε σουξέ για να δώσουμε και σε άλλους τραγουδιστές. Αυτό που πρέπει να κάνουμε τώρα είναι να γράψουμε ιστορία”. Με άκουσε και ένα βράδυ μού έστειλε ένα smsπου έγραφε “Άνοιξε ένα μπουκάλι κρασί και δες το e-mail σου”. Τότε άκουσα για πρώτη φορά το τσιφτετέλι του αιώνα που είχε γράψει, με τίτλο “Της καρδιάς μου το γραμμένο”. Αυτό έμελλε να είναι και το τελευταίο μας τραγούδι. Τώρα, ομολογώ πως αυτό που γίνεται με βρίσκει κάθετα αντίθετο. Και θα σου πω γιατί: Ο κόσμος δεν χρειάζεται να πάρει τα τραγούδια του Παντελή ενορχηστρωμένα. Στα παλιά του τα παπούτσια. Το μόνο που θέλει είναι η φωνή του Παντελή με μια κιθάρα. Και επειδή η φωνή του Παντελή στα τραγούδια που ακόμα δεν έχουν κυκλοφορήσει είναι από demo και πρόχειρα γραμμένη, θεωρώ πως, αν μπορούσε, δεν θα έδινε την άδειά του να βγουν έτσι. Βέβαια, αυτό δεν είναι δική μου απόφαση. Το λέω γιατί αγαπάω πολύ τον Παντελή και τον κόσμο που τον αγαπάει».

dimitris roussetos people 201 (1)

Η τελευταία νύχτα στο καμαρίνι

Παρότι είχαν στενή επαγγελματική συνεργασία, δεν έκαναν κολλητή παρέα. «Ξέρω πως ο Παντελής είχε τα φιλαράκια του από τη Νέα Ιωνία. Μαζί πήγαιναν για καφέ, μιλούσαν για ποδόσφαιρο. Ήταν πολύ απλός. Μάλιστα, είχε ηρεμήσει πολύ το τελευταίο διάστημα που είχε νοικιάσει ένα σπίτι στη Βούλα. Του άρεσε πολύ να κάθεται στο σπίτι του με την παρέα του και να χαλαρώνει» λέει. Η τελευταία τους επικοινωνία ήταν λίγες ώρες πριν από το τροχαίο δυστύχημα της 18ης Φεβρουαρίου. «Είχαμε μόλις τελειώσει την πρόβα για το πρώτο του πρόγραμμα στο Teatro και περιμέναμε την πρόβα της επομένης που θα ήταν η τζενεράλε, καθώς στις 19 ήταν η πρεμιέρα. Πριν φύγω, πήγα και τον είδα στο καμαρίνι του. Ήταν στενοχωρημένος, τον είχε επηρεάσει πολύ ο σάλος που δημιουργήθηκε με το τραγούδι που αναφερόταν στην Κύπρο και τα Κατεχόμενα. Δεν το έλεγε, όμως, σε κανέναν. Εκείνο το βράδυ τον άφησα στο καμαρίνι με τους φίλους του να βλέπει τον ποδοσφαιρικό αγώνα Ρόμα – Ρεάλ Μαδρίτης. Ήταν εντελώς νηφάλιος, τον καληνύχτισα και συνεννοηθήκαμε να του στείλω το πρόγραμμα με τα τραγούδια. Το πρωί, όμως, χτύπησε το τηλέφωνο και τη συνέχεια τη γνωρίζουμε όλοι». Σύμφωνα με τον Ρουσσέτο, ο Παντελής δεν ήταν λάτρης των μεγάλων ταχυτήτων. «Μια φορά είχα μπει στο αυτοκίνητό του, πριν ακόμα πάρει το τζιπ, όταν φεύγαμε από το στούντιο για να με πάει στο σπίτι και θυμάμαι πως οδηγούσε με σχετικά χαμηλή ταχύτητα» λέει. Όσον αφορά τη Μίνα Αρναούτη και τη Φρόσω Κυριάκου, τα κορίτσια που βρίσκονταν στο τζιπ με τον τραγουδιστή, παραδέχεται πως δεν τις είχε γνωρίσει. «Καταρχάς, δεν μου αρέσουν οι γυναίκες που συχνάζουν στα πρώτα τραπέζια. Δεν τους δίνω καμία σημασία, γιατί δεν ταιριάζουν στην αισθητική μου. Από την άλλη, επειδή ο Παντελής ήταν ο σταρ, όταν δεχόταν επισκέψεις, φρόντιζα να αποχωρώ από το καμαρίνι του» αρκείται να πει. Πώς είναι οι σχέσεις του σήμερα με την οικογένεια Παντελίδη; «Τυπικές και καλές, όπως ήταν πάντα. Έχω κάνει τις πιο αραιές επισκέψεις, χωρίς να γίνομαι κολαούζος».

dimitris roussetos people 201 (5)

Τα επόμενα βήματα

Ο χαμός του Παντελή άλλαξε και τη δική του ζωή. Στα 43 του, όμως, προχωράει μπροστά. «Αυτά τα χρόνια είχα αφιερωθεί σε αυτό που κάναμε με τον Παντελή και δεν σου κρύβω πως, παρότι μου έχουν γίνει προτάσεις από δυνατούς καλλιτέχνες, δεν σκοπεύω να ξαναδουλέψω στα μπουζούκια, εκτός κι αν έχω μαζί και το συγκρότημά μου».Ο Ρουσσέτος κάνει εμφανίσεις με την μπάντα του, τους 15 50, ενώ σύντομα θα κυκλοφορήσει ο νέος τους δίσκος από τη δισκογραφική εταιρεία Spider Music. «Από την πρώτη στιγμή που μπήκα στη συγκεκριμένη εταιρεία, αισθάνθηκα πως είμαι στο σπίτι μου» λέει και με αποχαιρετά, καθώς έχει πρόβα στο στούντιο.

Όλα τα νέα, πλούσιο ρεπορτάζ, καθημερινές στιγμές διασήμων και ξεχωριστές στιγμές καθημερινών ανθρώπων στο People, που κυκλοφορεί αυτό το Σάββατο, μαζί με το Πρώτο Θέμα.